امروزه گوگل نه تنها یک مرجع جستجو، بلکه ناظر سختگیری است که با وسواس زیادی، رتبه سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی را مشخص می کند. سئو و بهینه سازی سایت، در گرفتن بهترین رتبه از گوگل خلاصه می شود. سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، شگردهایی است که بسیاری از صاحبان سایت ها و وبلاگ نویسها با آن آشنایی ندارند، به همین دلیل از طریق کمپین های بازاریابی یا شرکت های تخصصی فعال در این حوزه، به دنبال افزایش بازدید سایت خود هستند.
اهمیت درک این موضوع به داشتن شناخت کافی از موتور جستجوگر گوگل وابسته است. گوگل تنها یکی از موتورهای جستجوگر در اینترنت است که به جستجوی اطلاعات میپردازد؛ اما در عین حال، غول موتورهای جستجو نیز است. گوگل، بینگ و یاهو معتبرترین سیستم های جستجو را دارند و گوگل برای آنکه بهترین و معتبرترین محتوا را در اختیار کاربران قرار دهد، الگوریتم های متعددی برای ارزیابی سایت ها طراحی کرده است. بات های گوگل مانند اسپایدر، مرغ مگس خوار، پنگوئن و... هر کدام وظیفه انجام بخشی از این ارزیابی سایت را دارند تا گوگل به طور جامعتر و دقیق تر قادر به رتبه دهی به سایت ها باشد.
هنگامی که کاربر وارد صفحه جستجوی گوگل میشود، به دنبال مطلب، عکس، ویدئو یا هر چیزی است که محتوا مینامیم. گوگل بر اساس کلمات کلیدی که کاربر در نوار جستجو مینویسد، سایت هایی را به او پیشنهاد میدهد. سایت هایی که در صفحه اول گوگل نمایان میشوند، برترین و بهترین سایت هایی هستند که سایر کاربران را با کلمات کلیدی مشابه، به سمت خود هدایت کردهاند. گاهی کاربران به صفحاتی هدایت میشوند که محتوای مورد نظر خود را پیدا نمیکنند و تنها کلمات کلیدی که دنبالش بوده اند، به صورت غیر مرتبط در صفحه دیده میشود. با این کار، کاربر از سایت خارج میشود و به صفحه نتایج جستجو باز میگردد. بازگشت به نتایج جستجو توسط کاربر «پوگو استیکینگ» نام دارد. بنابراین افزایش ورودی به سایت شما، به هیچ عنوان به معنی افزایش بازدید نیست. زیرا بات های گوگل باهوشتر از آن هستند که ورود به سایت شما را به معنی افزایش بازدید ثبت کنند؛ بلکه مدت زمان کوتاه حضور کاربر در صفحه شما به گوگل ثابت میکند که سایت شما رضایت کاربر را جلب نکرده است و پوگو استیکینگ اتفاق افتاده است که اثری منفی در افزایش بازدید سایت دارد. پوگو استیکینگ با نرخ پرش تفاوت دارد. در واقع زمانی که Bounce Rate سایت شما بالاست، محتوای داخلی وب سایت شما یا نقشه سایت شما مشکل دارد؛ در حالی که پوگو استیکینگ زمانی است که کاربر به محض وارد شدن به سایت شما، سایت را ترک میکند و به صفحه نتایج جستجو میرود تا سایت دیگری را پیدا کند. این مطلب مهم به شما میآموزد که روی کلمات کلیدی ای سرمایه گذاری کنید که تنها ترافیک سایت شما را افزایش ندهد و برای شما بازدید سایت بیاورد.
1. مرتب سازی صفحات سایت با سلسله مراتب مشخص به طوری که تمام صفحات حداقل از یک آدرس استاتیک قابل دستیابی باشند.
2. با تحقیق کلمات کلیدی میتوانید بهترین کلمات کلیدی هدایت کننده به سایت خود را بیابید تا با سرچ آنها در گوگل، به هدف خود که افزایش بازدید سایت است، دست پیدا کنید.
3. برای مطالب خود عنوان های جذاب بنویسید. حتی اگر درباره موضوعی مینویسید که روزانه هزار مطلب در رابطه با آن منتشر می شود، ناامید نشوید و عناوین خلاقانه انتخاب کنید تا کنجکاوی مخاطب را برانگیزید. عنوان نباید بیشتر از ۵۵ کاراکتر باشد. از اعداد نیز در عنوان استفاده کنید. اضافه کردن اعداد به صورت درصد نیز میتواند افزایش بازدید سایت بیشتری برای شما بیاورد. از یاد مبرید که از عناوین کلیتر استفاده کنید. در نظر بگیرید که خودتان قرار است جای کاربر، مطلبی را جستجو کنید، چه عناوین و چه کلمه هایی شما را قانع می کند که از سایت بازدید کنید.
4. برای نوشته هایتان از عکس و اینفوگرافی یا ویدئوهای کوتاه استفاده کنید و هرجا از عکس استفاده میکنید، تگ Alt را با محتوای مناسب پر کنید و در کد HTML از صفت Alt Attribure استفاده کنید.
5. از خاطر مبرید که نقشه سایت خود را به صورت فرمت HTML در اختیار کاربران سایت خود بگذارید. اگر نقشه سایتتان لینک های زیادی دارد، آن را به چند صفحه کوچکتر تقسیم کنید.
6. لینک های سایت خود را بررسی تا لینک شکسته نداشته باشید؛ وجود این لینک ها اثر منفی در افزایش بازدید سایت دارد و موجب کسر امتیاز از شما می شود.
7. مطمئن شوید که تمام صفحات سایت شما تگ عنوان Title Tag و تگ توضیحات Meta description دارند و تگهای H1 تا H6 را رعایت کنید.
8. در طراحی سایت، توجه داشته باشید که سایت شما رسپانسیو طراحی شده باشد تا در صفحه های نمایشگر به اندازه های مختلف، زود لود شود و طراحی صفحه به هم نریزد. بسیاری از کاربران از طریق تلفن همراه به سایت شما رجوع میکنند و اگر نتوانید آنها را راضی نگه دارید، موجب افزایش بازدید سایت شما نمیشوند.
9. اگر سایت شما قابلیت آن را دارد که اپلیکیشن داشته باشید، دست به کار طراحی اپلیکیشن شوید؛ زیرا کاربرانی که از اپلیکیشن شما استفاده میکنند، حتما به سایت شما سر میزنند و باعث افزایش بازدید سایت میشوید.
10. تولید محتوای جذاب: تولید محتوا مرتبط با حوزه فعالیت شما به صورت تخصصی، بی تردید افزایش بازدید سایت را در پی دارد. محتوایی که تولید می کنید میتواند اینفوگرافی، ویدئو، پادکست، اسلاید شو، مقاله یا ... باشد. در نظر داشته باشید که محتوای متنی شما می بایست حتما سئو شده باشد وگرنه تاثیری در افزایش بازدید سایت شما ندارد.
11. سرعت لود سایتتان را ارزیابی کنید و در صورتی که حجم عکس های صفحات بالاست، آن ها را کم کنید.
12. مطالب تکراری ننویسید و مطالب قدیمی را هر از گاهی بازنویسی کنید. گوگل درباره کپی برداری از مطالب بسیار حساس است و این کار را تخلف محسوب می کند. بنابراین مطالب را یا بازنویسی کنید یا با مترجم های کارکشته قرارداد ببندید تا به صورت هفتگی و ماهانه به شما مطلب بدهند. مطالب جدید با عناوین جذاب موجب افزایش بازدید سایت می شود.
مراقب باشید زمانی که در حال کار کردن روی سئو سایت هستید، به دنبال نتیجه گیری فوری و آنی نباشید؛ زیرا فعالیت های مانند سئو، زمانبر است؛ اما میتوانید با چند روش خیلی ساده، به افزایش بازدید سایت کمک کنید.
بسیاری از بازاریابان محتوا، از ویدئوها با محتوای تبلیغاتی استفاده میکنند تا محصول و برند را تبلیغ کنند. گاهی هدف از انتشار ویدئوها ایجاد آگاهی از برند (Brand Awareness) است و گاه هدف هدایت کاربر به سایت و ثبت سفارش یا خرید محصول. بهتر است ویدئو خود را در سایت هایی مانند یوتیوب، آپارات، تماشا و... آپلود کنید تا از طریق موتورهای جستجوگر قابل دسترسی باشد. تولید ویدئو با هر هدفی که باشد، میتواند به افزایش بازدید سایت کمک کند؛ زیرا با برانگیختن کنجکاوی مخاطب، او را به بازدید از صفحات سایت خود میکشاند.
شبکه های اجتماعی پرمخاطب ترین رسانه های اجتماعی هستند. با باز کردن پروفایل در اینستاگرام، تلگرام، توییتر، لینکدین، جی پلاس و... میتوانید اطلاعات لازم درباره کسب و کار خود را به مخاطب بدهید و از آن ها دعوت کنید تا وارد سایت شما بشوند و از دیگر مزایا بهرهمند گردند. افزایش بازدید سایت از طریق تلگرام، با بازاریابی محتوا میتواند در مدت زمانی کوتاه، رضایت شما را جلب می کند.
تمامی کسب و کارها دوست دارند تعامل خود را با مخاطبان و مشتریانشان بیشتر کنند. برگزاری مسابقه و دعوت به فعالیت، میتواند بهانه خوبی برای افزایش بازدید سایت باشد.
گوگل سیستم سختگیری برای امتیاز دهی به سایت ها دارد و برای افزایش بازدید یا باید شایستگی داشته باشید یا کمی هزینه کنید. گوگل Adwords امکانی است که گوگل در اختیار مدیران سایت ها قرار می دهد تا سایت های تازه کار، خود را در معرض دیده شدن قرار بدهند. برای استفاده از تبلیغات گوگل، باید کلمه های کلیدی مناسب را استخراج کنید و بابت آنها هزینه پرداخت کنید. بدین ترتیب، سایت هایی که از این طریق به کاربران نشان داده می شوند، با علامت AD مشخص میشوند.
ممکن است صاحبان کسب و کارها یا بازاریابان غیرحرفهای به فکر روش های کم هزینه و ابزارهای آماده برای افزایش بازدید سایت بیافتند؛ اما آیا گوگل به این راحتیها دست از سر شما برمیدارد و میگذارد بازدید از سایت شما به صورت صعودی ادامه پیدا کند؟ میدانیم که گوگل بر روی این موارد بسیار حساس است و برای آنکه خیال شما را راحت کنیم، به شما اطمینان میدهیم که هیچ کدام از این روشها کارآیی ندارند.
با این وجود ممکن است در جستجوهای خود به نرم افزارهایی برخورده باشید که شما را وسوسه کنند تا بازدید واقعی سایت را افزایش دهند و شما را دچار تردید کنند. بهتر است در این مواقع از خود بپرسید «آیا این نرم افزارها قادرند از پس چنین کاری بر بیایند؟» هرگز فریب وعدههای این چنینی را در دیجیتال مارکتینگ نخورید؛ زیرا این نرم افزارها در بهترین حالت ممکن میتوانند ترافیک سایت شما را افزایش دهند و هرگز نمیتوانند مانند یک کمپین طراحی شده توسط تیم تولید محتوا حرفهای، بازدید سایت شما را بالا ببرند.
در مباحث سئو همواره میخوانیم که گوگل حساسیت زیادی در مورد کاربر دارد و هر ساله چندین باز بات ها و الگوریتم های مختلف طراحی می کند تا جلوی تخلف ها را بگیرد. نرم افزارهای افزایش بازدید سایت نیز نوعی تخلف محسوب میشوند؛ چون به صورت طبیعی بازدید سایت شما را بالا نمی برند. این نرم افزارها توسط بات های گوگل شناسایی میشوند و در صورتی استفاده از انها، رتبه شما در گوگل سقوط می کند و پنالتی می شوید.
بسیاری از این نرم افزارها به شما وعده می دهند که برای شما محتوا تولید میکنند؛ اما فریب وعده های خوش انها را نخورید؛ زیرا این گونه محتواها کیفیت بسیار پایینی دارند و موتورهای جستجوی گوگل متوجه کپی بودن آنها میشوند. به علاوه، در تولید محتوا آنچه اهمیت دارد، نیاز کاربر است و با محتواهای از پیش آماده شده، رضایت کاربران جلب نخواهد شد. بنابراین کافی است پیش از تصمیم گیری درباره استفاده از نرم افزار برای تولید محتوا، به عملکرد مترجم گوگل (Google Translate) فکر کنید و تصور کنید قرار است چنین محتوایی در اختیار مخاطبان سایتتان قرار بگیرد. آیا حاضرید مشتری چنین محتوایی بشوید؟ بنابراین به دنبال افزایش بازدید سایت از روش های غیرطبیعی نباشید.
زمانی که سایت شما از نظر طراحی و محتوا قوی باشد، با داشتن استراتژی بازاریابی هوشمندانه، میتوانید موفق به افزایش بازدید سایت خود بشوید. زمانی که ترافیک سایت شما افزایش می یابد، یعنی لینک شما قوی است و اگر افزایش ترافیک سایت به افزایش بازدید سایت منتهی شود، قدرت دامنه سایت شما افزایش پیدا می کند.
زمانی که کاربر وارد سایت شما میشود، باید در نظر داشته باشید که در صفحه فرود (لندینگ پیچ) به شما و محصول شما جذب شود. اگر به دنبال بازدید هدفمند برای سایت خود نباشید، کاربر پس از ورود به سایت شما گیج میشود و از سایت شما خارج میشود. با این کار نرخ فرار از سایت شما زیاد میشود و در واقع شما موفق به افزایش بازدید از سایت نشده اید.
داشتن محتوای همیشه جذاب و بهروز بر روی شبکه های اجتماعی، باعث میشود مخاطبان به طور طبیعی وارد سایت شما شوند و به دنبال علاقهمندی خود بگردند. در نتیجه، شما افزایش بازدید از سایت به صورت طبیعی خواهید داشت بدون آنکه نیاز به پرداخت هزینه سنگین داشته باشید.
بازاریابی محتوا و کارکردن بر روی سئو سایت بدون استفاده از برنامه ها و نرم افزارهای مختلف بی فایده است و دقت کافی ندارد. بنابراین بهتر است از نرم افزارهای زیر استفاده کنید تا با آمارهای واقعی کار کنید:
نرم افزار Screaming Frog SEP Spider کاملا رایگان است و به شما امکان میدهد که جزئیات سایت خود را بررسی کنید و بخش هایی را که می تواند برای رتبه بندی و حضور کاربران مضر باشد، به شما نشان میدهد. با استفاده از این ابزار می توانید اشکالات سایت خود را برطرف کنید. این نرم افزار سایت را به طور کامل بررسی می کند و اطلاعات ارزشمندی برای افزایش بازدید سایت به شما میدهد.
اهمیت جستجوی کلمات کلیدی در آن است که میتواند کلمات کلیدی را که در گوگل رتبه زیر ۱۰۰ دارند، به شما نشان بدهد. با استفاده از نرم افزار SEMrush میتوانید کلمه کلیدی را وارد کرده، نوع محتوا از قبیل عکس، متن و ... را انتخاب کنید و جستجوهای کاربران را ببینید. این کلمات به شما کمک میکنند مطالب داغ را شناسایی کنید و از مطالب مطرح برای دیده شدن استفاده کنید.
نرم افزار Website Penalty Indicator از ابزارهایی است که به شما کمک می کند تا سایت خود را از جریمه شدن توسط گوگل مصون نگه دارید. تحلیل ترافیک طبیعی یا غیرطبیعی سایت، میزان سازگاری سایت با الگوریتم های پنگوئن و پاندا و سازگاری با موبایل و ... توسط این ابزار به صورت رایگان به شما ارائه میشود. بررسی ترافیک سایت و ارتباط آن با افزایش بازدید سایت میتواند به شما کمک کند نتایج دلخواه خود را کسب کنید.
ابزار Yoast SEO برای طراحان سایت وردپرس قابل استفاده است که قابلیت های زیادی را برای تحلیل و تغییر در سایت های وردپرسی در اختیار شما قرار می دهد. این نرم افزار به شما نشان می دهد پست هایی که در سایت یا وبلاگ وردپرسی خود قرار میدهید، چه تاثیری بر سئو سایت شما دارد و آیا میتواند باعث افزایش بازدید سایت شود یا نه.
امروزه سئو سایت در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که تکنیک و استراتژی سئو مناسبی در روند آن استفاده شود. همه ما می دانیم که پایین آمدن در SERP ها حتی در صورتی که به میزان یک مرتبه باشد، می تواند تاثیر شدیدی در افت ترافیک سایت شما بگذارد. آمارها نشان می دهد که رنک یک نتایج جستجو گوگل حدود 30 درصد از کل کلیک های دریافتی را از آن خود می کند. این در حالی است که رتبه دو نتایج جستجو تنها 13 درصد کلیک ها را دریافت می کند و این روند به همین ترتیب با کاهش رتبه، کمتر می شود. بنابراین افزایش رنک سایت تاثیر مستقیم در موفقیت کسب و کار شما دارد.
وقتی که به این موضوع می رسیم که یک وب سایت و محتوایی که دارد را باید بهینه سازی کنیم، لیست کارهایی که باید انجام دهید می تواند تا حدودی گیج کننده باشد. علت این است که موتورهای جستجو از فاکتورهای بسیار زیادی برای رتبه بندی صفحات مختلف وب سایت ها استفاده می کنند.
ما می دانیم که سئوکاران وظایف بسیار زیادی دارند که باید انجام دهند. تحقیقات نشان داده است که بیشتر آن ها می خواهند آن دسته از استراتژی های سئو را در اولویت قرار دهند که بیشترین سرمایه گذاری را برای آن ها رقم بزند. به دنبال همین موضوع ما در ادامه این مقاله به بررسی ۵ استراتژی سئو می پردازیم که با استفاده از آن ها می توانید تاثیر مثبتی در موفقیت کسب و کار خود داشته باشید.
علاقه مندان به سئو و استراتژی سئو سایت می دانند که تصاویر به خودی خود نقش بسیار مهمی در بهینه سازی سایت ایفا می کنند. بنابراین شما قطعاً برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو نیاز دارید تا نحوه کار با آن ها را به خوبی بدانید. براساس آمارهای به دست آمده متوجه شدیم که تصاویر حدود ۳۰ درصد از کل نتایج جستجو در گوگل را به خود اختصاص می دهند. این نکته به ما نشان می دهد که کاربران بیشتر علاقه دارند تا وقتی در فضای مجازی در حال جستجو هستند، از تصاویر استفاده کنند. طبیعتا مقاله ها و صفحات سایتی که تصاویر بهتر و بهینه سازی شده را به اشتراک می گذارند، به طور کلی توانایی بیشتری در جذب مشتری و بهبود مشارکت با آن ها را دارند.
برای عملکرد بهتر در این زمینه و داشتن استراتژی سئو سایت مناسب، پیشنهاد میکنیم که سئوکاران حتی نوع تصویری که می خواهند انتخاب کنند را از قبل در نظر داشته باشند. کاربران توجه بسیار زیادی به سرعت بارگذاری صفحات سایت دارند. گوگل اعلام کرده از هنگامی که زمان بارگذاری یک صفحه از یک به سه ثانیه به طول می انجامد، احتمال خروج کاربر از سایت به حدود ۳۲ درصد افزایش پیدا می کند.
به علاوه در آن هنگامی که سرعت بارگذاری از یک به ۵ ثانیه افزایش پیدا می کند، این احتمال تا ۹۰ درصد نیز افزایش پیدا می کند. در نتیجه تصاویر سایت نقش بسیار مهمی در بارگذاری صفحات و سرعت سایت دارد و شما باید حتما آن ها در استراتژی سئو سایت خود مورد استفاده قرار دهید. همچنین به همین دلیل است که در دوره های آموزش سئو، این مورد را در اولویت ها قرار می دهند.
با توجه به استراتژی های سئو که توسط صاحبان وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند، بیشتر تصاویر شما به صورت آنلاین مشاهده می کنید، به صورت JPEG هستند و از آنجایی که این نوع تصاویر به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند، می توان نتیجه گرفت که با انواع دستگاه ها سازگاری دارند. این دسته از عکس ها تصاویر را به صورت فشرده تر ارائه می کنند؛ بنابراین ممکن است که این مورد به کیفیت تصویر آسیب کوچکی بزند، اما زمان بارگذاری سایت شما را به خوبی بهینه می کند.
تصاویر GIF طی چند سال گذشته محبوبیت فوق العاده ای به دست آورده اند. علت این است که این دسته از تصاویر به کاربران اجازه می دهند یک انیمیشن ساده و منظم را مشاهده کنند. به این نکته دقت داشته باشید که گیف ها تنها از ۲۵۶ رنگ استفاده می کند. در نتیجه برای زمانی که شما می خواهید عکس های با کیفیتی بارگذاری کنید، به هیچ وجه پیشنهاد نمی شوند. با وجود این محدودیت، GIF ها برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات سایت بسیار مناسب می باشند.
تصاویر PNG نسبت به مواردی که گفته شد جدیدتر می باشند. در نتیجه ممکن است در برخی از دستگاه ها سازگاری مناسبی نداشته باشند. همچنین از رنگ های بیشتری استفاده کرده و تصاویر واضح تر و دقیق تری را ارائه میکنند که این موضوع ممکن است مشکلات کوچکی در بارگذاری صفحات سایت به وجود بیاورد.
برای اینکه در انتخاب استراتژی سئو مورد استفاده خود عملکرد خوبی داشته باشید، باید بدانید که تصاویر نقش مهمی در محتوای سایت دارند و شما با استفاده از نکاتی که در بالا گفته شد، باید دقیقاً بدانید که از چه نوع تصویری می خواهید استفاده کنید که مطابق با آن سرعت سایت شما نیز فرق خواهد کرد. وجود تعادل در کیفیت عکس ها، سرعت بارگذاری آن ها و سازگار بودن تصاویر با دستگاه های مختلف از اصلی ترین مواردی هستند که میتوانند در استراتژی سئو شما جز اولویت ها باشند.
تقریبا از سال ۲۰۱۵ تمامی کسب و کارها اهمیت سازگاری سایت خود با تلفن های همراه را درک کردند. از آنجایی که الگوریتم موبایل فرندلی ارائه شد، تمامی صاحبان وب سایت ها تصمیم گرفتند که بهینه سازی برای تلفن های همراه را در استراتژی های سئو خود وارد کنند.
به طور کلی سه نوع mobile site وجود دارد که هر کدام از آن ها فواید و اشکالات مخصوص به خود را دارد:
M(dot) sites
سایت های (M(dot اولین راه حل های واقعی برای برندهای علاقمند به ایجاد سایت برای کاربران تلفن همراه خود بودند. این مورد به صاحبان سایت اجازه می دهد تا سایت های جداگانه ای برای دستگاه های تلفن همراه ایجاد کنند. آن ها می توانند به صورت جداگانه این سایت های مخصوص کاربران تلفن همراه را سئو و بهینه سازی کنند. این سایت ها در ابتدا عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند اما در بسیاری از زمینه ها میزان استفاده از آن ها در حال کاهش می باشد. در زیر عمده ترین مشکلات آن ها را بیان کرده ایم:
Responsive design
Responsive design برای بسیاری از افراد یک راه حل انتخاب شده می باشد. این طراحی به طور خودکار نوع دستگاه نمایش سایت را تشخیص داده و بر اساس آن ویژگی های مختلف را تنظیم می کند. گوگل نیز اظهار داشته است که این طرح را نسبت به دیگر انواع طراحی ها ترجیح می دهد. البته برخی از کارشناسان گوگل اعلام کردند که هیچ کدام این طراحی ها نسبت به دیگری برتری نداشته و ما در الگوریتم خود این مورد را جزو فاکتورهای رتبه بندی قرار نداده ایم.
Responsive design علاوه بر مزیت هایی که دارد مشکلاتی نیز در عملکرد خود نشان داده است. بزرگترین اشکال آن این است استراتژی های سئو شما برای هر دو نوع مخاطب خود نمی تواند به صورت جداگانه باشد؛ این یعنی که اگر کاربران دسکتاپ شما ویژگی هایی را بپسندند که کاربران تلفن همراه از آن ها خوششان نمی آید، شما کاری در این زمینه نمی توانید انجام دهید. به عبارتی دیگر نمیتوانید تناسبی بین سلیقه های هر دو مخاطب خود داشته باشید.
Adaptive Design
Adaptive Design سرانجام سعی کرده است تا مشکلاتی که در موارد بالا وجود داشت را تا حدودی اصلاح کند. به این صورت که صاحبان وب سایت ها می توانند به صورت جداگانه پاسخ گوی هر دو مخاطب خود باشند. در این نوع طراحی همچنین برخی از مشکلات سرعت بارگذاری که در موارد قبلی وجود داشت، دیده نمی شود. اما ایرادی که از Adaptive Design میشود گرفت این است که مقداری پیچیده می باشد و صاحبان وب سایت ها نیاز به منابع زیادی برای یادگیری آن دارد.
استفاده از تگ های hreflang تضمین می کند که گوگل سایت شما را به درستی ایندکس کرده و برای مشتریان شما در مکان های مختلف آماده کرده است. هر کسی که سایتی را اداره می کند که برای کاربران مختلف با زبان های متفاوت طراحی شده است، باید تگ های hreflang را پیاده سازی کند. برخی از مردم معتقد هستند که این طرح ها ممکن است اضافی باشند به این دلیل که گوگل به طور خودکار می تواند تشخیص بدهد که چه صفحه ای برای چه زبانی نوشته شده است. در این باره باید بگوییم که این تگ ها در واقع به گوگل کمک می کنند تا در میان نسخه های متعدد صفحات سایت، سایت هایی که hreflang دارند را سریع تر شناسایی کند.
به عنوان مثال، اگر شما یک نسخه از وب سایت خود را برای کاربران انگلیسی زبان طراحی کرده باشید، به احتمال زیاد ویژگی های مختلف مثل اطلاعات تماس، جستجوهای مرتبط، اطلاعات حمل و نقل، دستورهای زبان و بسیاری از موارد دیگری که مطابق با زبان انگلیسی می باشد را در طراحی خود پیاده سازی کردید. به همین ترتیب، شما می توانید همین کار را با نسخه آمریکایی و کانادایی استرالیایی یک سایت انجام دهید.در واقع نکته این است که شما می خواهید مطمئن شوید که وقتی نسخه اصلی سایت شما به صورت فارسی است، در عین حال سایت شما برای زبان های دیگر مثل انگلیسی، استرالیایی، کانادایی و غیره متناسب باشد.
در نتیجه این روندی است که حتما شما باید در استراتژی سئو خود از آن استفاده کنید تا بتوانید در زمینه تجربه کاربری رتبه مناسبی از دیدگاه گوگل دریافت کنید.
لازم است دوباره ذکر کنیم که کاربران اگر در صفحه سایتی وارد شود که سرعت مناسبی برای بارگذاری نداشته باشد، به سرعت از آن خارج می شوند. برای جلب رضایت کاربران در این زمینه و انتخاب استراتژی سئو با توجه به جدیدترین نکات آموزش سئو، گوگل از سال ۲۰۱۸ به طور رسمی Page Speed را به عنوان یک فاکتور اصلی برای رتبه بندی صفحات در نظر گرفت. با این حال AMP چند سال است که فعالیت خود را شروع کرده است و در واقع به شما این امکان را می دهد به سرعت وب سایت در تلفن های همراه را تنظیم کنید. با ایجاد صفحات AMP، شما در واقع تضمین می کنید که جدیدترین و مرتبط ترین صفحات شما سرعت کافی برای کاربران را داشته باشد. گوگل از صفحات AMP خوشش می آید؛ به این دلیل که این صفحات موجب می شوند محتوای یک سایت هر چه بهتر و و سریع تر به کاربران ارائه شود.
ایجاد نقشه سایت XML می تواند نقش بسیار موثری در انتخاب استراتژی سئو و کمک به گوگل ایفا کند تا گوگل به خوبی صفحات سایت شما را ایندکس کند. نقشه سایت XML در واقع به گوگل اطلاع میدهد که سایت شما چگونه سازمان یافته شده است و در واقع شما می خواهید که گوگل به ترتیب کدام صفحات را مورد بررسی قرار دهد. بسته به هاست شما، به راحتی می توانید نقشه سایت تهیه کنید. به عنوان مثال وردپرس به شما این امکان را می دهد که با نصب یک افزونه، نقشه سایت خود را ایجاد و به طور منظم بروز رسانی کنید. پس از آن شما می توانید این نقشه سایت ایجاد شده را به صورت خودکار به گوگل ارسال کنید.