حلما دیجیتال مارکتینگ

مقالات آموزشی در مورد دیجیتال مارکتینگ، سئو و بهینه سازی سایت، تبلیغات در گوگل و ...

حلما دیجیتال مارکتینگ

مقالات آموزشی در مورد دیجیتال مارکتینگ، سئو و بهینه سازی سایت، تبلیغات در گوگل و ...

افزایش بازدید سایت

امروزه گوگل نه تنها یک مرجع جستجو، بلکه ناظر سختگیری است که با وسواس زیادی، رتبه سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی را مشخص می کند. سئو و بهینه سازی سایت، در گرفتن بهترین رتبه از گوگل خلاصه می شود. سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، شگردهایی است که بسیاری از صاحبان سایت ها و وبلاگ نویس‌ها با آن آشنایی ندارند، به همین دلیل از طریق کمپین های بازاریابی یا شرکت های تخصصی فعال در این حوزه، به دنبال افزایش بازدید سایت خود هستند.

چرا افزایش بازدید سایت اهمیت دارد؟

اهمیت درک این موضوع به داشتن شناخت کافی از موتور جستجوگر گوگل وابسته است. گوگل تنها یکی از موتورهای جستجوگر در اینترنت است که به جستجوی اطلاعات می‌پردازد؛ اما در عین حال، غول موتورهای جستجو نیز است. گوگل، بینگ و یاهو معتبرترین سیستم های جستجو را دارند و گوگل برای آنکه بهترین و معتبرترین محتوا را در اختیار کاربران قرار دهد، الگوریتم های متعددی برای ارزیابی سایت ها طراحی کرده است. بات های گوگل مانند اسپایدر، مرغ مگس خوار، پنگوئن و... هر کدام وظیفه انجام بخشی از این ارزیابی سایت را دارند تا گوگل به طور جامع‌تر و دقیق تر قادر به رتبه دهی به سایت ها باشد.

تفاوت افزایش بازدید سایت با افزایش ورودی به سایت

هنگامی که کاربر وارد صفحه جستجوی گوگل می‌شود، به دنبال مطلب، عکس، ویدئو یا هر چیزی است که محتوا می‌نامیم. گوگل بر اساس کلمات کلیدی که کاربر در نوار جستجو می‌نویسد، سایت هایی را به او پیشنهاد می‌دهد. سایت هایی که در صفحه اول گوگل نمایان می‌شوند، برترین و بهترین سایت هایی هستند که سایر کاربران را با کلمات کلیدی مشابه، به سمت خود هدایت کرده‌اند. گاهی کاربران به صفحاتی هدایت می‌شوند که محتوای مورد نظر خود را پیدا نمی‌کنند و تنها کلمات کلیدی که دنبالش بوده اند، به صورت غیر مرتبط در صفحه دیده می‌شود. با این کار، کاربر از سایت خارج می‌شود و به صفحه نتایج جستجو باز می‌گردد. بازگشت به نتایج جستجو توسط کاربر «پوگو استیکینگ» نام دارد. بنابراین افزایش ورودی به سایت شما، به هیچ عنوان به معنی افزایش بازدید نیست. زیرا بات های گوگل باهوش‌تر از آن هستند که ورود به سایت شما را به معنی افزایش بازدید ثبت کنند؛ بلکه مدت زمان کوتاه حضور کاربر در صفحه شما به گوگل ثابت می‌کند که سایت شما رضایت کاربر را جلب نکرده است و پوگو استیکینگ اتفاق افتاده است که اثری منفی در افزایش بازدید سایت دارد. پوگو استیکینگ با نرخ پرش تفاوت دارد. در واقع زمانی که Bounce Rate سایت شما بالاست، محتوای داخلی وب سایت شما یا نقشه سایت شما مشکل دارد؛ در حالی که پوگو استیکینگ زمانی است که کاربر به محض وارد شدن به سایت شما، سایت را ترک می‌کند و به صفحه نتایج جستجو می‌رود تا سایت دیگری را پیدا کند. این مطلب مهم به شما می‌آموزد که روی کلمات کلیدی ای سرمایه گذاری کنید که تنها ترافیک سایت شما را افزایش ندهد و برای شما بازدید سایت بیاورد.

 

۱۲ روش برای افزایش بازدید سایت در موتورهای جستجو

1.    مرتب سازی صفحات سایت با سلسله‌ مراتب مشخص به طوری که تمام صفحات حداقل از یک آدرس استاتیک قابل دستیابی باشند.
2.    با تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید بهترین کلمات کلیدی هدایت کننده به سایت خود را بیابید تا با سرچ آن‌ها در گوگل، به هدف خود که افزایش بازدید سایت است، دست پیدا کنید.
3.    برای مطالب خود عنوان های جذاب بنویسید. حتی اگر درباره موضوعی می‌نویسید که روزانه هزار مطلب در رابطه با آن منتشر می شود، ناامید نشوید و عناوین خلاقانه انتخاب کنید تا کنجکاوی مخاطب را برانگیزید. عنوان نباید بیشتر از ۵۵ کاراکتر باشد. از اعداد نیز در عنوان استفاده کنید. اضافه کردن اعداد به صورت درصد نیز می‌تواند افزایش بازدید سایت بیشتری برای شما بیاورد. از یاد مبرید که از عناوین کلی‌تر استفاده کنید. در نظر بگیرید که خودتان قرار است جای کاربر، مطلبی را جستجو کنید، چه عناوین و چه کلمه هایی شما را قانع می کند که از سایت بازدید کنید.
4.    برای نوشته هایتان از عکس و اینفوگرافی یا ویدئوهای کوتاه استفاده کنید و هرجا از عکس استفاده می‌کنید، تگ Alt را با محتوای مناسب پر کنید و در کد HTML از صفت Alt Attribure استفاده کنید.
5.    از خاطر مبرید که نقشه سایت خود را به صورت فرمت HTML در اختیار کاربران سایت خود بگذارید. اگر نقشه سایتتان لینک های زیادی دارد، آن را به چند صفحه کوچک‌تر تقسیم کنید.
6.    لینک های سایت خود را بررسی تا لینک شکسته نداشته باشید؛ وجود این لینک ها اثر منفی در افزایش بازدید سایت  دارد و موجب کسر امتیاز از شما می شود.
7.    مطمئن شوید که  تمام صفحات سایت شما تگ عنوان Title Tag و تگ توضیحات Meta description  دارند و تگ‌های H1 تا H6 را رعایت کنید.
8.    در طراحی سایت، توجه داشته باشید که سایت شما رسپانسیو طراحی شده باشد تا در صفحه های نمایشگر به اندازه های مختلف، زود لود شود و طراحی صفحه به هم نریزد. بسیاری از کاربران از طریق تلفن همراه به سایت شما رجوع می‌کنند و اگر نتوانید آن‌ها را راضی نگه دارید، موجب افزایش بازدید سایت شما نمی‌شوند.
9.    اگر سایت شما قابلیت آن را دارد که اپلیکیشن داشته باشید، دست به کار طراحی اپلیکیشن شوید؛ زیرا کاربرانی که از اپلیکیشن شما استفاده می‌کنند، حتما به سایت شما سر می‌زنند و باعث افزایش بازدید سایت می‌شوید.
10.    تولید محتوای جذاب: تولید محتوا مرتبط با حوزه فعالیت شما به صورت تخصصی، بی تردید افزایش بازدید سایت را در پی دارد. محتوایی که تولید می کنید می‌تواند اینفوگرافی، ویدئو، پادکست، اسلاید شو، مقاله یا ... باشد. در نظر داشته باشید که محتوای متنی شما می بایست حتما سئو شده باشد وگرنه تاثیری در افزایش بازدید سایت شما ندارد.
11.    سرعت لود سایتتان را ارزیابی کنید و در صورتی که حجم عکس های صفحات بالاست، آن ها را کم کنید.
12.    مطالب تکراری ننویسید و مطالب قدیمی را هر از گاهی بازنویسی کنید. گوگل درباره کپی برداری از مطالب بسیار حساس است و این کار را تخلف محسوب می کند. بنابراین مطالب را یا بازنویسی کنید یا با مترجم های کارکشته قرارداد ببندید تا به صورت هفتگی و ماهانه به شما مطلب بدهند. مطالب جدید با عناوین جذاب موجب افزایش بازدید سایت می شود.

۴ روش تضمینی برای افزایش بازدید سایت در کوتاه ترین زمان ممکن

مراقب باشید زمانی که در حال کار کردن روی سئو سایت هستید، به دنبال نتیجه گیری فوری و آنی نباشید؛ زیرا فعالیت های مانند سئو، زمان‌بر است؛ اما می‌توانید با چند روش خیلی ساده، به افزایش بازدید سایت کمک کنید.

1.    افزایش بازدید ویدئو :

بسیاری از بازاریابان محتوا، از ویدئوها با محتوای تبلیغاتی استفاده می‌کنند تا محصول و برند را تبلیغ کنند. گاهی هدف از انتشار ویدئوها ایجاد آگاهی از برند (Brand Awareness) است و گاه هدف هدایت کاربر به سایت و ثبت سفارش یا خرید محصول. بهتر است ویدئو خود را در سایت هایی مانند یوتیوب، آپارات، تماشا و... آپلود کنید تا از طریق موتورهای جستجوگر قابل دسترسی باشد. تولید ویدئو با هر هدفی که باشد، می‌تواند به افزایش بازدید سایت کمک کند؛ زیرا با برانگیختن کنجکاوی مخاطب، او را به بازدید از صفحات سایت خود می‌کشاند.

2.    ایجاد حساب کاربری در شبکه های اجتماعی :

شبکه های اجتماعی پرمخاطب ترین رسانه های اجتماعی هستند. با باز کردن پروفایل در اینستاگرام، تلگرام، توییتر، لینکدین، جی پلاس و... می‌توانید اطلاعات لازم درباره کسب و کار خود را به مخاطب بدهید و از آن ها دعوت کنید تا وارد سایت شما بشوند و از دیگر مزایا بهره‌مند گردند. افزایش بازدید سایت از طریق تلگرام، با بازاریابی محتوا می‌تواند در مدت زمانی کوتاه، رضایت شما را جلب می کند.

3.    افزایش بازدید سایت با  engagement :

تمامی کسب و کارها دوست دارند تعامل خود را با مخاطبان و مشتریانشان بیشتر کنند. برگزاری مسابقه و دعوت به فعالیت، می‌تواند بهانه خوبی برای افزایش بازدید سایت باشد.

4.    تبلیغات گوگل :

گوگل سیستم سختگیری برای امتیاز دهی به سایت ها دارد و برای افزایش بازدید یا باید شایستگی داشته باشید یا کمی هزینه کنید. گوگل Adwords  امکانی است که گوگل در اختیار مدیران سایت ها قرار می دهد تا سایت های تازه کار، خود را در معرض دیده شدن قرار بدهند. برای استفاده از تبلیغات گوگل، باید کلمه های کلیدی مناسب را استخراج کنید و بابت آن‌ها هزینه پرداخت کنید. بدین ترتیب، سایت هایی که از این طریق به کاربران نشان داده می شوند، با علامت AD مشخص می‌شوند.

آیا می‌توانیم برای افزایش بازدید سایت از نرم افزار استفاده کنیم؟

ممکن است صاحبان کسب و کارها یا بازاریابان غیرحرفه‌ای به فکر روش های کم هزینه و ابزارهای آماده برای افزایش بازدید سایت بیافتند؛ اما آیا گوگل به این راحتی‌ها دست از سر شما برمی‌دارد و می‌گذارد بازدید از سایت شما به صورت صعودی ادامه پیدا کند؟ می‌دانیم که گوگل بر روی این موارد بسیار حساس است و برای آنکه خیال شما را راحت کنیم، به شما اطمینان می‌دهیم که هیچ کدام از این روش‌ها کارآیی ندارند.
با این وجود ممکن است در جستجوهای خود به نرم افزارهایی برخورده باشید که شما را وسوسه کنند تا بازدید واقعی سایت را افزایش دهند و شما را دچار تردید کنند. بهتر است در این مواقع از خود بپرسید «آیا این نرم افزارها قادرند از پس چنین کاری بر بیایند؟» هرگز فریب وعده‌های این چنینی را در دیجیتال مارکتینگ نخورید؛ زیرا این نرم افزارها در بهترین حالت ممکن می‌توانند ترافیک سایت شما را افزایش دهند و هرگز نمی‌توانند مانند یک کمپین طراحی شده توسط تیم تولید محتوا حرفه‌ای، بازدید سایت شما را بالا ببرند.
در مباحث سئو همواره می‌خوانیم که گوگل حساسیت زیادی در مورد کاربر دارد و هر ساله چندین باز بات ها و الگوریتم های مختلف طراحی می کند تا جلوی تخلف ها را بگیرد. نرم افزارهای افزایش بازدید سایت نیز نوعی تخلف محسوب می‌شوند؛ چون به صورت طبیعی بازدید سایت شما را بالا نمی برند. این نرم افزارها توسط بات های گوگل شناسایی می‌شوند و در صورتی استفاده از ان‌ها، رتبه شما در گوگل سقوط می کند و پنالتی می شوید.
بسیاری از این نرم افزارها به شما وعده می دهند که برای شما محتوا تولید می‌کنند؛ اما فریب وعده های خوش ان‌ها را نخورید؛ زیرا این گونه محتواها کیفیت بسیار پایینی دارند و موتورهای جستجوی گوگل متوجه کپی بودن آن‌ها می‌شوند. به علاوه، در تولید محتوا آنچه  اهمیت دارد، نیاز کاربر است و با محتواهای از پیش آماده شده، رضایت کاربران جلب نخواهد شد. بنابراین کافی است پیش از تصمیم گیری درباره استفاده از نرم افزار برای تولید محتوا، به عملکرد مترجم گوگل (Google Translate) فکر کنید و تصور کنید قرار است چنین محتوایی در اختیار مخاطبان سایتتان قرار بگیرد. آیا حاضرید مشتری چنین محتوایی بشوید؟ بنابراین به دنبال افزایش بازدید سایت از روش های غیرطبیعی نباشید.

افزایش بازدید سایت به صورت طبیعی چگونه است؟

زمانی که سایت شما از نظر طراحی و محتوا قوی باشد، با داشتن استراتژی بازاریابی هوشمندانه، می‌توانید موفق به افزایش بازدید سایت خود بشوید. زمانی که ترافیک سایت شما افزایش می یابد، یعنی لینک شما قوی است و اگر افزایش ترافیک سایت به افزایش بازدید سایت منتهی شود، قدرت دامنه سایت شما افزایش پیدا می کند.
زمانی که کاربر وارد سایت شما می‌شود، باید در نظر داشته باشید که در صفحه فرود (لندینگ پیچ) به شما و محصول شما جذب شود. اگر به دنبال بازدید هدفمند برای سایت خود نباشید، کاربر پس از ورود به سایت شما گیج می‌شود و از سایت شما خارج می‌شود. با این کار نرخ فرار از سایت شما زیاد می‌شود و در واقع شما موفق به افزایش بازدید از سایت نشده اید.
داشتن محتوای همیشه جذاب و به‌روز بر روی شبکه های اجتماعی، باعث می‌شود مخاطبان به طور طبیعی وارد سایت شما شوند و به دنبال علاقه‌مندی خود بگردند. در نتیجه، شما افزایش بازدید از سایت به صورت طبیعی خواهید داشت بدون آنکه نیاز به پرداخت هزینه سنگین داشته باشید.

ابزارهای مفیدی که برای افزایش بازدید سایت به آن‌ها نیاز دارید:

بازاریابی محتوا و کارکردن بر روی سئو سایت بدون استفاده از برنامه ها و نرم افزارهای مختلف بی فایده است و دقت کافی ندارد. بنابراین بهتر است از نرم افزارهای زیر استفاده کنید تا با آمارهای واقعی کار کنید:

1.    نرم افزار بررسی جزئیات سایت

نرم افزار Screaming Frog SEP Spider کاملا رایگان است و به شما امکان می‌دهد که جزئیات سایت خود را بررسی کنید و بخش هایی را که می تواند برای رتبه بندی و حضور کاربران مضر باشد، به شما نشان می‌دهد. با استفاده از این ابزار می توانید اشکالات سایت خود را برطرف کنید. این نرم افزار سایت را به طور کامل بررسی می کند و اطلاعات ارزشمندی برای افزایش بازدید سایت به شما می‌دهد.

2.    نرم افزار بررسی کلیدواژه ها

اهمیت جستجوی کلمات کلیدی در آن است که می‌تواند کلمات کلیدی را که در گوگل رتبه زیر ۱۰۰ دارند، به شما نشان بدهد. با استفاده از نرم افزار SEMrush می‌توانید کلمه کلیدی را وارد کرده، نوع محتوا از قبیل عکس، متن و ... را انتخاب کنید و جستجوهای کاربران را ببینید. این کلمات به شما کمک می‌کنند مطالب داغ را شناسایی کنید و از مطالب مطرح برای دیده شدن استفاده کنید.

3.    نرم افزار نظارت بر ترافیک سایت

نرم افزار Website Penalty Indicator از ابزارهایی است که به شما کمک می کند تا سایت خود را از جریمه شدن توسط گوگل مصون نگه دارید. تحلیل ترافیک طبیعی یا غیرطبیعی سایت، میزان سازگاری سایت با الگوریتم های پنگوئن و پاندا و سازگاری با موبایل و ... توسط این ابزار به صورت رایگان به شما ارائه می‌شود. بررسی ترافیک سایت و ارتباط آن با افزایش بازدید سایت می‌تواند به شما کمک کند نتایج دلخواه خود را کسب کنید.

4.    نرم افزار هشدار سازگاری سایت با سئو

ابزار Yoast SEO برای طراحان سایت وردپرس قابل استفاده است که قابلیت های زیادی را برای تحلیل و تغییر در سایت های وردپرسی در اختیار شما قرار می دهد. این نرم افزار به شما نشان می دهد پست هایی که در سایت یا وبلاگ وردپرسی خود قرار می‌دهید، چه تاثیری بر سئو سایت شما دارد و آیا می‌تواند باعث افزایش بازدید سایت شود یا نه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد